Analizujemy zanonimizowane informacje naszych użytkowników, aby lepiej dopasować naszą ofertę oraz zawartość strony do Twoich potrzeb. Strona ta korzysta również z plików cookie, aby np. analizować ruch na stronie. Możesz określić warunki przechowania lub dostęp plików cookie w Twojej przeglądarce. Dowiedz się więcej

title border

Jak stopniowo przejść ze zwykłego biegania pięta-palce do biegania na śródstopiu

Aby bezpiecznie zmienić technikę biegu, należy do tego podejść w sposób bardzo rozsądny. Nie można z dnia na dzień przestawić się z butów z dobrą amortyzacją, w których biegaliśmy wzorcem pięta-palce, na buty minimalistyczne. Takie podejście dość szybko może doprowadzić do wystąpienia kontuzji. Proces zmiany techniki powinien przebiegać stopniowo.

Po pierwsze należy popracować „na sucho”. Zanim zaczniemy użytkować nasze nowe buty minimalistyczne, warto jeszcze w poprzednim obuwiu spróbować świadomie zmienić styl biegu i z premedytacją pozwolić, aby śródstopie kontaktowało się z podłożem minimalnie wcześniej niż pięta. Jak to mówią „początki bywają trudne” i na pewno taką zmianę odczują nasze łydki, ale czego się nie robi dla poprawy wyników.

Kilka systematycznie wykonywanych ćwiczeń poprawiających naszą propriocepcję (odczuwanie ułożenia naszego ciała w przestrzeni) może być tutaj bardzo pomocne. Kolejnym krokiem będzie wprowadzenie butów minimalistycznych do treningu. Dobrze, aby pierwsze treningi biegowe w tym obuwiu odbywały się np. raz w tygodniu i nie były za długie. Warto zwrócić uwagę na podłoże po jakim będziemy biegać. Zdecydowanie lepiej jest zacząć na miękkiej ścieżce, niż na twardym betonie. Wybranie się na spacer lub na trening np. stabilizacji ciała, w nowych butach minimalistycznych też będzie pomocne i pozwoli naszej stopie przyzwyczajać się do innej pracy. Wraz z użytkowaniem naszych butów, należy również wydłużać czas jaki spędzamy w nich podczas treningu.